חבר’ה, איפה המלח לימון?

תחתית הקומקום שלכם נראית לפעמים ככה:

IMG_8536af  

הסיבה היא אבנית. המים בישראל הם "מים קשים", עתירי יוני סידן, מגנזיום ומימן פחמתי. כשמחממים אותם בקומקום הם שוקעים ונצמדים לתחתית ולדפנות ומכונים אבנית. גם באמבטיה ובכיור נוצרת אבנית, כשהמים באים במגע עם סבון. על אף הסברה הרווחת, נראה שאין סיכון בריאותי בשתיית האבנית שבקומקום, אך מראה של משקע או חלקיקים לבנים בכוס השוקו שלנו איננו מראה מלבב. לא קל עם המים הקשים, קשה… קשה…

(פירורי אבנית)

המדע מציע מספר שיטות לתקוף את הבעיה והמועדפת עלי מכולן היא מלח הלימון. מלח לימון הוא למעשה חומצת לימון, או חומצה ציטרית, חומר אורגני שמשמש בין השאר כתבלין וכחומר משמר לאוכל. ניתן להשיגו בזול בחנויות התבלינים.

שימו לב, בזמן התהליך (כרבע שעה) כדאי להרחיק את הקומקום המטופל מבסיסו ו/או לשים עליו פתק, כדי להמנע משתיית קפה חמוץ, כמו שקרה לצמחונית המסכנה.

 

ניקוי אבנית מקומקום חשמלי

אמל"ח

1 כף גדושה מלח לימון

2 כוסות מים

 

תו"ל

מרתיחים את המים בקומקום.

מרחיקים את הקומקום מבסיסו ומכניסים לתוכו את מלח הלימון. סוגרים את המכסה וממתינים כ-15 דקות.

מוציאים את המים מהקומקום (אפשר להשתמש בהם לניקוי אבנית מכיורים, מברזים ומהאמבטיה). אם נשארה עוד אבנית בקומקום חוזרים על התהליך.

מרתיחים מים חדשים על מנת להפטר מהטעם החמוץ ונפטרים גם מהמים האלו. המים עם מלח הלימון אינם רעילים, אך הם מניבים קפה מגעיל.

(עכשיו נקי)

 

לקריאה נוספת:

כיצד אבנית נוצרת, מאת ד"ר מאיר ברק ממכון ויצמן

מלח לימון, באתר ויקיפדיה

פורסם בקטגוריה מדריכים, תבלינים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא חבר’ה, איפה המלח לימון?

  1. מאת חנה‏:

    מנסיון, אחרי ששתיתי קפה בטעם מלח לימון, יש לי פתק עם 3 סימני קריאה שמוצמד לקומקום בכל פעם שאני מנקה אותו. זה מונע משאר תושבי הבית שלא מבינים למה הקומקום לא במקומו לחזור על הטעות ולשתות את המשקה המגעיל.

  2. מאת עודד‏:

    אין חכם כבעל

השאר תגובה