קפה עוגה בירה גבינה

נתחיל מהסוף:

אינדיאנית קטנה: אבא הגיע! אבא הגיע! יש! תראי, נשיקות!! נשיקות!!

עודד: זה לא נשיקות, זה מקרוּנים! והנה שום בר ונענע וזעתר. לזעתר קוראים גם אזוב מצ…

אינדיאנית קטנה: יש, נשיקות!! איזה כיף!!

IMG_8859

בסוף השבוע שעבר החלטנו לקפוץ לפסטיבל הבירה הכפרית שחזר השנה להתקיים במטה יהודה. מזג האוויר בשבוע החולף היה מסוגרר קמעה, אבל רוב הזמן היה נעים. עננים לבנים ואפורים חצו את הרקיע ואפשרו לשמש לחמם את הגוף מדי פעם.

דני הספיק לבקר השנה בפסטיבל שלוש פעמים לפני כן. בפעם הראשונה אכלנו ארוחה קוצ'ינית במושב מחסיה וסיימנו בבירה וסיידר אצל פפו במושב צלפון. הפעם השניה החלה בבירת חיטה של עמק האלה במבשלת שריגים, נמשכה בפלטת גבינות בחוות עדולם (שעוד תככב בפוסט זה) והסתיימה עם הפוך ופאי פקאן במימי’ס (אותו כנ"ל). בפעם השלישית התוכנית היתה להגיע להנס שטרנבך, אך פקק ענק בכביש 38 הביא את החבורה שנית אל פפו. בביקור זה גילינו שהוא יודע לא רק להכין בירות (ויין), אלא גם אוכל מוצלח. מולטי-טאלנט. בביקורים אלה השגנו עותק קשה של תוכנית הפסטיבל ולמרבה השמחה הסתבר שהוא חזר לגודלו הטבעי לאחר התוכנית השחונה משהו של השנה שעברה.

 

אנשים טובים

adulam

קצת לפני שפגש את דני באותו שישי סגרירי, הספיק עודד לבקר בחוות עדולם, לבחור גבינות ולגלות שהקופה במקום מאותגרת כרטיסית. המזל אזל ובארנק נותרו פחות מדי מזומנים ועודד כבר חשב לוותר בצער על הרכישה. יואב, איש החווה, הציע באדיבותו שישלם על הגבינות בפעם הבאה שהוא באזור, או שישלח בדואר. יפה ולא מובן מאליו. ועל אנשים טובי לב כאלה דני אומר שלמרבה הצער הם לא יישרדו עסקית. עוד נשוב אליו.

חוות עדולם קיימת כבר כ-4 שנים והיא נמצאת במרחק של כ-7.5 דקות הליכה נעימות משער הכניסה של מושב צפרירים, או נסיעה של דקה. זוהי חווה אקולוגית ואורגנית עם פינת ארוח מוצלת וחנות קטנה המציעה ממגוון מוצרי החווה. המקום פתוח במשך כל השנה בימי שבת מ-10 בבוקר ועד שקיעת החמה, אבל גם אם תופיעו באמצע השבוע יקבלו אתכם עם חיוך. על הגבינות בהמשך.

 IMG_8846

נפגשנו לקפה ועוגה בגינה הפורחת של מימי'ס בגבעת ישעיהו, מקום ששומר על איכות גבוהה של מוצרים ועל נחמדותו וצניעותו. דני, שהפך כבר ל"קבוע", ירד על דובוש מפלצתית ועודד כמעט והוכנע על ידי טארט פקאן חמה. היה קשה, אבל נצחנו. עזבנו עם קופסא של עוגיות פלורנטין (שלא קל להפסיק לאכול) ושתי קופסאות של מקרונים (שהן לא נשיקות), שנגמזו עוד באותו יום על ידי עדר אינדיאניות וצמחונית אחת.

 

B-E-E-R

IMG_8849  IMG_8850

בשנה שעברה לא התקיים ארוע הבירה האזורי ולכן שמחנו מאד שהוחלט השנה לקיימו שוב. הפעם בחרו לערוך את הארוע החביב הזה ליד IMG_8854קיבוץ נתיב הל"ה ולא במעצמת הקולינריה גבעת ישעיהו, כפי שאירע בשנים קודמות. האירוע נערך באולם מקורה, מחשש למשקעים. כמה מהמבשלות הבולטות של האזור: שפירא, שריגים, שמשון, מוסקו, אביר האלה ובאסטר, הציעו בירות טובות בכוסות טעימה במחיר 5 ₪ וכוסות שליש ליטר במחיר 15 ₪.

טעמנו כמה שלא הכרנו ושתינו בשמחה כמה מוכרות ואהובות על הדשא הסמוך למבנה. הצטערנו שפפו לא הציג את מרכולתו הפעם, אבל נהננו מאד מן השאר. עודד נהנה במיוחד מההודית המכוערת של רונן ממבשלת שריגים. הבירה הזו יוצאת דופן מכל בירה שאתם מכירים. היא מרה מאד הודות לכשות ועל כן גם פרחונית והיא אלימה מאד לחך. דני העיר לגבי ה-IPA שטעות רווחת היא שהבירה נשלחה להודו למען חיילי הוד מעלתה. כל מי שמעוניין ללמוד עוד על נושא מרתק זה מוזמן לעיין בספרו הנפלא של פיט בראון, Hops and Glory, אותו סקרנו כאן בעבר.

IMG_8862

ויתרנו על פיתה דרוזית עם שוקולד השחר לטובת פיקניק בטבע ושמנו פעמינו בחזרה לכיוון חוות עדולם. בחווה דני שלף את ארנקו וכיסה את החוב שהשאיר שם עודד כמה שעות קודם לכן (איזה חוב? חוב השנהב!). טפסנו במעלה הגבעה הסמוכה, נהנים מהפריחה והנוף, ממוללים עשבי בר ומכרסמים גבעולי אספרג, שללא ספק זוכה בתואר הוולאג'י של החורף. התפעלנו במיוחד משיחי הזעתר המסיביים הצומחים על הגבעה ואם לא היינו יודעים היינו חושבים שמדובר במוטציות רדיואקטיביות.

IMG_8866a

את הגבינות של החווה (שהצ'רקסית היתה הטובה מכולן) אכלנו בתיבול פרחי שום בר טריים, לחם ממאפיית הדקל הירושלמית וסלמי צרפתי מתובל היטב. התהממנו מהנוף המהמם וקראנו לזה יום.

flowers

הערב של דני הסתיים בסלט עם גבעולי אספרג דקים, עלי בייבי וסלק. יצא חביב לדידו, אך ירוק מדי והוא הצטער שיום קודם לכן חיסל את פרוסת הפרשוטו האחרונה.  בשבת, לעומת זאת, האספרגוס הופיע תחילה בבראנץ' הבוקר בתוך חביתת ענק עם שלל עשבי תיבול, עולש בר ועלי שומר בר. רוב המרכיבים הופיעו מאוחר יותר בפסטה פרימוורה מתוצרת מכונת הפסטה. לעלים הירוקים בסלט אולי לא נתגעגע, אבל לנוף האביבי המרהיב של מטה יהודה נתגעגע גם נתגעגע.

לא נותר אם כן אלא לסכם פסטיבל מוצלח נוסף במטה יהודה.

פורסם בקטגוריה ביקורת אירוע, ביקורת בירה, ביקורת מסעדה, בירה, בירה במחיר שפוי, גבינות, יצרני גבינות, מבשלות בירה, עוגה, עוגיות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

One Response to קפה עוגה בירה גבינה

  1. מאת מאיה‏:

    איזה יופי

השאר תגובה