ליל כל הקדושים

2013-08-28 10.20.49

זה היה בעצם בבוקר. סידורים מעצבנים במרכז ירושלים נגמרו מוקדם יחסית והחלטתי לעשות משהו נחמד כדי לפצות את עצמי. אז הלכתי לקפה קדוש. כמה פעמים אפשר כבר ללכת לקפה מזרחי?

קפה קדוש נחשב לאחד מבתי הקפה והמגדניות הוותיקים (מה שלא תמיד מעיד על איכות) והטובים בי-ם, אם לא בכל הארץ. המקום מפורסם בעיקר בגלל המאפים המקצועיים, עליהם אחראית קרן קדוש, אשתו ושותפתו של בעל המקום. למרבה הצער, הקפה ממוקם במקום שאינו נגיש לנו במהלך השבוע (נסיעה ברכבת הקלה מהר הרצל עד תחנת יפו או הגעה במכונית למרכז העיר – אני לא יודע איזו מן האופציות הללו גרועה יותר). השמועות מספרות שביום שישי המקום עמוס ואין סיכוי למצוא בו שולחן פנוי ללא הזמנה של מספר ימים מראש. כמו כן, מספרים שבימים עמוסים המקום צפוף מאוד.

לפני מספר שבועות שותפתי הלכה בהמלצתי לאכול בקדוש ארוחת בוקר לאחר ביקור במשרד הפנים, אשר נמצא ממול. דיווחה היה נלהב ושני המאפים שהיא הביאה הוכיחו את כל מה שנאמר על המאפים של המקום.

2013-08-28 10.01.54

קפה קדוש ממוקם בנקודת החיבור של רחוב יפו עם רחוב שלומציון המלכה. האזור עבר שיפוץ יסודי במהלך אסון הרכבת הקלה והוא כיום רגוע ושקט יותר מבעבר. הקפה מזכיר בחיצוניותו בית קפה פריזאי ועל פי מיטב המסורת יש לו אזור ישיבה על המדרכה. לרגל החום ששרר באותו בוקר העדפתי לשבת בפנים והרושם הפריזאי רק התחזק: רהיטי עץ, ויטרינת מאפים, מנות היום משורבטות בגיר על לוח שחור ומלצרים בעלי לבוש שחור/לבן אחיד.

המקום לא היה מלא ולא התקשיתי למצוא שולחן ליד הקיר. מלצרית הביאה לי במהירות תפריט. כמובן שמיד החלטתי לבחור במנה שכוללת מאפה כלשהו, ולא מנה כמו שקשוקה או גרנולה. בניגוד לבתי קפה אחרים, מלבד שתי ארוחות בוקר סטנדרטיות (ביצים סלט, גבינות רכות – אתם מכירים את הנוסחה המייגעת), מנות ארוחת הבוקר המעניינות כוללות שתיה חמה או קרה, וזהו. כל מרכיב נוסף עולה כסף. כדאי להתכונן לכך מראש.

בחרתי בקראנצ'י סלמון מעושן (48 ₪) שמגיע עם סלט עלים. אם אינני טועה שם המנה היה כתוב ללא שגיאות בתפריט המודפס, אך בתפריט של אתר הקפה המנה נקראה קראנצ'י סולומון. אוי לבושה. לשמחתי גיליתי שיש במקום בירת אלכסנדר בהירה מן החבית (32 ₪ לחצי, 28 לשליש) והזמנתי שליש בתור משקה קר. איפה כתוב שאסור לשתות בירה לארוחת הבוקר?

2013-08-28 09.45.48

הבירה הגיעה ואתה הפתעה: אלכסנדר בהירה, בכוס של אלכסנדר ועל תחתית של אלכסנדר. דבר כזה לא קרה לי כבר הרבה מאוד זמן. נוסף לכך, לגימה קלה הראתה כי הבירה טריה כהלכה.

2013-08-28 09.56.38

גם הקפה היה מקצועי, אבל השיא היתה המנה. מדובר בקרואסון חצוי ובתוכו שתי ביצים עלומות, פרוסות סלמון מעושן ורוטב הולנדייז עם פרג ואניס. הקרואסון היה איכותי ופריך והביצים העלומות הוכנו בדיוק רב, כך שכשפצעתי אותן החלמון קלח החוצה. ההולנדייז היה עדין ולא סבל מחמיצות היתר המאפיינת אותו במקומות מסוימים. למרבה השמחה, סלט העלים היה קטן יחסית (אני מתעב את סלטי הירקות הענקיים של ארוחות הבוקר הישראליות) ועליו טריים. חמוציות ובוטנים נתנו לו פריכות וטעמים סימפטיים.

2013-08-28 10.20.28

  משמאל מאפה הפרג ומיד מימינו מאפה הגבינה. גם השאר כנראה לא רע.

לפני החשבון ניגשתי לוויטרינה והזמנתי שני מאפים לקחת איתי הביתה. בחרתי במאפה פרג ובמאפה גבינה (13 ו-14 ₪ בהתאמה). שניהם הצדיקו בהמשך את השיק הפריזאי של המאפיה. הבצק של שניהם היה חמאתי מאוד, לשניהם היתה פריכות עדינה ובשניהם המילוי היה איכותי וטעים מאוד. מצא חן בעיני מילוי הפרג, אשר היה עדין מאוד וקרמי.

לא נותר, אם כן, אלא להמליץ על המקום, כל עוד לא צפוף מדי.

 

ותודה לסיום:

לא מזמן העלה שגיא כהן באחת הביקורות שלו את שאלת אחריותה של מסעדה על התנהגות סועדיה לאחר שהתיישבה לידו מישהי, חלצה את נעליה והרימה את רגליה על הספסל. לידי ישבה מישהי שעשתה בדיוק את זה. נוסף לכך, היא לא הפסיקה לקשקש במכשיר הארור ההוא. פוסט זה מוקדש, אם כך, לך, זאת שסביבתה האנושית שקופה לה.

מידע נוסף: http://www.2eat.co.il/kadosh/

פורסם בקטגוריה ביקורת, ביקורת מסעדה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא ליל כל הקדושים

  1. מאת מיכל‏:

    עושה חשק להגיע לשם!
    ולגבי אלו שסביבתם שקופה להם – זו התנהגות מאד נפוצה בישראל 2013 : ( שלשום קרה לי אותו הדבר במרפסת של בית קפה, רק שמעבר לרגליים על הכסא הוא גם הדליק סיגריה למרות שהייתי עם תינוקת עלי..

    שנה טובה לכל קוראי שפונדרה באשר הם! 🙂

  2. מאת עודד‏:

    רציתי להכנס לשם פעם במסגרת תחקיר שערכתי על בתי קפה-קונדיטוריות, אבל באמצע היום היה עייף לעמוסה. נראה מעניין מאד לבקר שם, מקווה לבדוק בפעם הבאה בעיר החודש.

השאר תגובה