גולשי כפות

בעקבות המלצת חברים ואחרי התלבטות ארוכה, הוספתי את עצמי לאתר גולשי הספות העולמי couchsurfing.org

couchsurfing

(מקור התמונה: reallifebh.com)

למי שלא מכיר, זה אתר שנותן לך אופציה למצוא לעצמך מקום לישון בחו"ל, אצל אנשים פשוטים שנותנים לך באדיבותם את ספתם/מזרונם ובכך עוזרים לך לחסוך כמה מאות שקלים על מלון.

כן, זה לא חמישה כוכבים, אבל זו חוויה שיכולה להיות מפתיעה ומעניינת, אם אתה נופל על האנשים הנכונים. וכיצד ניפול על האנשים הנכונים? או, בשביל זה יש המלצות מגולשים אחרים שכבר שהו אצל אותו מארח, או להיפך, המלצות ממארחים שארחו את אותו גולש בביתם. כמובן שיוצרים קשר עם אלו שקבלו המלצות חיוביות בלבד. אל דאגה, גם שם אפשר ליפול, אבל לרוב זה בסדר. מה שכן, זה נחמד להעז!

אני גולשת ומארחת חדשה, לכן כמות הגולשים שהיו אצלי קטנה בינתיים, אבל גם מהם הספקתי ללמוד כמה דברים חדשים ויצא לי לבלות כמה ערבים מהנים ויוצאי דופן.

כל ההקדמה הזו בשביל להגיע למנה העיקרית: האורחים האחרונים שלי היו זוג חמדמד ורב תרבותי, היא הונגריה והוא איטלקי. הם מדברים אחת עם השני איטלקית, כי היא חיה באיטליה כבר כמה שנים בשל לימודיה.

אחד הדברים הנחמדים שאפשר לעשות עם גולש ספות כדי לבדר אותו (לא חייבים לבדר אף אחד, כמובן, רק אם מתחשק), זה ללכת אתו לסופר הקרוב, לקנות כמה מצרכים ולבשל יחד איזה משו שלו או משו שלך, או שילוב. כך יצא לי לשוטט בסופרמרקט רוסי עם הונגריה ואיטלקי. זה ממש לא כמו ללכת עם הישראלי הממוצע, זוג הגויים רבו והתווכחו על כל גרם של בייקון, אכפת היה להם כיצד יהיה פרוס, עניין אותם איפה ייצרו את הפסטה וחלילה שאציע להם להוסיף גם בצל למנה, כי הם כבר יודעים בדיוק מה ייכנס לתוכה. איזה יופי, סוף סוף אכפת למישהו מארוחת ערב פשוטה! אצלם זו נחשבת פשוטה, כן, אם הייתי הולכת עם חברה לסופר היינו מסתפקות בשלוש חבילות פסטה ב-10 ₪ ורסק עגבניות מקופסא.

אז קנינו מצרכים לשתי ארוחות ערב, כי הם תכננו אצלי שני לילות, והם התעקשו לשלם על הכל, יפה! והנה התוצרים:

 

הערב הראשון היה ערב איטלקי-ישראלי

קרבונרה

(מקור התמונה: ויקיפדיה)

הם הכינו ספגטי ארוך תוצרת איטליה, עם קוביות בייקון ושמן זית, כשבסוף, אחרי שהכל כבר מעורבב, מוסיפים חלמון ביצה חי, הוא מתבשל קצת מהחום ונותן קרמיות למנה (Spaghetti alla Carbonara, הם קוראים לזה [עודד]). היה טעים מאוד! הם תכננו להוסיף גם פרמזן, אך שכחו מרוב ויכוחים.

החלק הישראלי היה סלט הירקות שהכנתי, עם טחינה בצד. די פחדתי לשים אותו יחד עם הפסטה באותה הצלחת, אז רק כשנשאר לי ממש קצת מהספגטי הוספתי סלט, אחרי שביקשתי רשות, כמובן. לא ממש היה אכפת להם. כנראה שהדייקנות מתייחסת רק למרכיבי המנה עצמה. יש לציין כי הסלט והטחינה התקבלו בברכה על ידי ה-לא-מזרח-תיכוניים.

 

הערב השני היה ערב הונגרי

פפריקש

(מקור התמונה: ויקיפדיה)

הגברת הצעירה פרקה רגליים של עוף כמו גיבורה, טגנה בצל ושום, שמה את העוף, הוסיפה שמן ופפריקה וכסתה לשעה (זה בדרך להיות פפריקש! Paprikás csirke [עודד]). אחרי שהעוף היה מוכן, הכינה בצקניות חמדמדות (שפצלה, שבהונגריה קוראים להן Galuska או Nokedli [עודד]) בצורה הבאה: ½ ק"ג קמח, ביצה, מים ומלח. ואני קבלתי את הכבוד לערבב הכל עם הידיים ולמחוץ לעיסה את הצורה, כשההונגריה מוסיפה מהצד עוד מים, עד שקבלנו בצק גמיש ומעט נוזלי.

כמעט שקברתי את עצמי כשגילינו שאין לי פומפיה גסה עם חורים בסגנון שהיא חפשה, כדי להעביר דרכה את הבלילה ישירות לתוך הסיר עם המים הרותחים. היא רגילה למכשיר הידני שמועך את הבצק לתוך חורים בתנועת ניגוב. באמת שהתנצלתי שאין זה מכשיר בסיסי אצלי במטבח. ויכוחים והתלבטויות נצתו שוב בין בני הזוג החביבים, הם לא ידעו איך לצאת מהברוך. האיטלקי לקח חלק מהעיסה, הוסיף לה קמח והחל ליצור רצועות בצק. זה לא שיפר את המצב. מתוך כל הצעקות והגִבובים הצלחתי להבין רק שתי מילים: "איטלקי!!", "הונגרי!!". מסתבר שזאתי כעסה על הנסיון של זה להפוך את מנתה ההונגרית לניוקי איטלקי והנסיון הוחרש לאלתר.

אי לכך, היא אלתרה בזריזות פתרון לא רע והעבירה בכל פעם חלק מהעיסה לצלחת ובעזרת סכין הטילה אל תוך המים גושים קטנים שיצאו באורך 2-3 ס"מ, כשבמקור זה אמור להיות יותר לכיוון 1-2 ס"מ, אבל מי מודד. בתוך כמה דקות נוצר הר בצקניות חמודות ורכות, שרק חכו שהעוף ינוח עליהן ויספיג אותם ברוטב פפריקה אדמדם. קבלתי צלחת עם מצע בצקניות, מעליהן העוף ומעל הכל שליכט של יוגורט או שמנת חמוצה וטעימה שהם קנו בלעדי ולכן לא קלטתי מה בדיוק זה היה.

היה לי ממש טעים, הבידור בחינם וגם הספה בחינם.

 

!Arrivederci! Búcsú

 

פפריקש בויקיפדיה

קרבונרה בויקיפדיה

פורסם בקטגוריה איטליה, בצק, הונגריה, כתבת אורח, עוף, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא גולשי כפות

  1. מאת דני‏:

    שילוב נפלא: הונגרי איטלקי. חבל אבל שהם לא ניסו לעשות פיוז'ן. המתכון לשפצלה מוזר. בד"כ, כמו בפסטה, יחס הביצים לקמח גבוה יותר. זה נשמע יותר כמו בצקניות ולא כמו שפצלה. בכל מקרה, בקרוב משהו על שפצלה…

  2. מאת מאיה‏:

    עינת כל הכבוד על האומץ לארח זרים בבית! נראה שיצא לך טוב שהכינו לך אוכל.
    למה הכותרת זה "גולשי כפות" ולא "גולשי ספות"?

השאר תגובה