שף בבית

IMG_6826

יצאנו מבועתנו לבועת תל אביב והמרכז כדי להשתתף בתצוגת תכלית של השף הראל אזיקרי, אשר מפעיל מערך שיגור ארוחות גורמה פרטיות וקייטרינג איכותי. הבטיחו לנו "וריאציות על דגים ופירות ים" וגם קיימו.

הראל ניהל עד לפני 10 שנים חיים רגילים לגמרי. הוא למד פסיכולוגיה וקרימינולוגיה כמו בחלום של כל אם עבריה. בהדרגה הוא החליט לעשות שינוי מהותי בחייו. הוא נסע לקליפורניה ולמד בישול ב-Culinary Chef School. למרות שחלק מהכשרתו התרכזה במטבח הצרפתי, את סגנונו הוא מגדיר כ"אקלקטי, עם כבוד רב לקלאסיקה הצרפתית ומשיכה חזקה לטעמים אסייתיים." יחד עם ההכשרה המקצועית באה גם הסבה מקצועית. הראל נטש את עיסוקיו הקודמים ופתח עסק של בישול ארוחות גורמה בבית הלקוח וקייטרינג. את הארוחות הוא "תופר" על פי רצון הלקוח ובהתאם לתקציבו. טווח הארוחות שלו מתחיל בארוחות שישי משפחתיות ומסתיים באירועים מרובי משתתפים.

את האירוע יזם וארגן היחצ"ן של אזיקרי, עידן ספיבק יקירנו, אותו פגשנו בעבר באירועים רבים וטובים. עידן הבטיח אירוע מצומצם ואיכותי וכך גם היה. הארוחה התקיימה בביתו הפרטי של השף ויש להודות כי היתה לנו הרגשה מעט מוזרה להגיע לאירוע יח"צ בבית פרטי. בכל מקרה, התברר כי מדובר בדירה גדולת מימדים ומעוצבת יפה, בה מתגורר השף עם בן זוגו, ילדם המשותף, כלבה ושני חתולים שמנים, הנהנים משאריות אוכל איכותיות במיוחד. מלבד עידן והראל היינו בסה"כ שמונה אורחים – מצב אידיאלי לארוחת קונספט נוחה ונעימה. המארח בחר בארוחת דגים ופירות ים כדי להדגים לנו מבחר טכניקות הכנה עם חומרי גלם מן הים.

את הארוחה אכלנו כמו שאני אוהב לאכול אוכל טוב: סביב שולחן ערוך יפה ובטוב טעם. את האוכל ליוו קאווה מצוינת ששכחתי לרשום את שמה לצורך התחשבנות בעתיד ויין וין פו 2009 של יקב רד פואטרי. על יקב זה לא שמעתי קודם, אבל מיקומו ידוע ומוכר: כרמי יוסף. מדובר בבלנד ישראלי קלאסי – על פי התווית – שהרכבו לא פורט על הבקבוק, אבל הוא היה לא רע. רק המשקע הכבד הטריד קצת.

IMG_6827

ראשונות

בשעה ששאר המוזמנים שוחחו בסלון, שמתי לב שמנות ראשונות צבעוניות צצות על השולחן. מיהרתי לחמוק בצורה מאוד לא-חברתית כדי לצלם את המראה המרהיב. בראשונות ניכרו השפעות אסיאתיות ברורות, הן מבחינת המרכיבים והן מבחינת טכניקות ההכנה.

בתור סלט הוגש לנו סלט צנוניות, עגבניות ובצל סגול. אני מודה שאני לא מתלהב מהשילוב הזה ולכן פניתי במהירות אל מנות פירות הים והדגים. סביצ'ת ילו-טייל וסלמון נשמעה לי חשודה במקצת, משום שהסלמון ידוע כדג שתלטני. למרבה השמחה המנה היתה נפלאה. היו בה קוביות קטנות של גזר, סלק ותפוח, אבל מה שחיבר את כל המרכיבים היה רוטב על בסיס שמן שומשום. קרוב משפחה של הילו-טייל הופיע בדמות טונה צרובה במעטפת שומשום וקצח, אשר הוגשה עם סלט מלפפונים יפני. הסלט לא היה לטעמי, אבל את הטונה הפסקתי לאכול רק כי לא היה לי נעים משאר האורחים. באופן כללי, ביותר מדי מקרים בארוחה הזאת דרכתי על המעצורים כדי למנוע בושות חברתיות.

IMG_6820IMG_6824 

  סלט צנוניות                                                                 סביצ'ה 

בהזמנה לאירוע הופיע סלט קוקטייל שרימפס מוקפצים עם עגבניות שרי ושלוטים, אבל לשמחתנו קיבלנו במנה גם טבעות קלמרי, שהוכנו בצורה מדויקת מאוד. עוד מנה חביבה.

IMG_6821IMG_6828 

   סביצ'ה                                                                       פוקצ'ה

עם הראשונות הונחו על השולחן פוקצ'ות דקות טריות, אשר הצטיינו במיוחד עם טפנד פיקנטי וחלק שהוגש בתוך קערית קריסטל והזכיר קצת במראהו הכללי קוויאר.

IMG_6831IMG_6835 

עיקריות

לאחר אתנחתא קיבלנו מנת ביניים (הגדרה שלי) של שלושה רביולי סרטנים ומסקרפונה עם חמאת מרווה. השימוש במסקרפונה עידן מאוד את טעמו של הסרטן (כחול לדעתי), אבל חסר לי טעם בולט יותר של הרוטב. כדי להכין את החיך לסבב הבא קיבלנו גרניטה נהדרת של פומלה.

IMG_6837IMG_6842 

  פילה                                                                            קציצה 

אחרי שרעננו את החיך הגיעו שתי מנות עיקריות נפלאות. פילה מוסר ים עם פירה ארטישוק ירושלמי ותיבול שמן זית ופלפלי מדגסקר היה מנה שחיברה שני מרכיבים בסיסיים לשלמות. הפלפל הוסיף למנה טוויסט ממזרי ונשכני ופירה הארטישוק גנב מדי פעם את ההצגה מן הדג. אם חשבתי שכאן ראיתי את השף במיטבו, נכונה לי אכזבה. המנה הבאה היתה קציצות מוסר ים וזוקיני עם אספרגוס ירוק ויוגורט זעתר. היו אלה כנראה קציצות הדגים הטובות ביותר שאכלתי מימי. המרקם שלהן היה אוורירי, בשר הדג נותר עסיסי והזוקיני הוסיף קרנצ'יות נחמדה. הקציצות היו טובות גם ללא היוגורט, אבל הוא ללא ספק הוסיף לכל מרכיבי המנה. היות וחלק מן האורחות בחרו משום מה לאכול רק אחת משתי הקציצות שהוגשו להן היה קשה לי להתאפק שלא לשלח מזלג בלתי מונחה לצלחותיהן כדי לקטוף את היתומות האומללות. בסופו של דבר הורדתי אחת מהן בצורה מאוד לא מנומסת בזמן פינוי הצלחות, אבל אני חושב שעשיתי בכך צדק היסטורי. מהשאר נהנו החתולים ברי המזל.

IMG_6854

אחרונות

לאחר שהשתעשע במגוון סגנונות והשפעות, חזר אזיקרי במנות האחרונות לקלאסיקה צרפתית. תחילה הוגש קרם קרמל – לדבריו המנה האחרונה האהובה עליו ביותר. נהניתי ממנו, אבל חוששני שטרפלס השוקולד עם רום גנב בסופו של דבר את ההצגה. העדפתי להשקיע בו את המאמץ במקום לאכול ממגש התותים ופרוסות אננס שהוגש במקביל. נוצרה חלוקת עבודה מושלמת סביב השולחן: הנשים אכלו את הפירות ואני העסקתי את הטרפלס. כך כולם היו מרוצים. קינחנו סופית בלימונצ'לו איטלקי טוב.

IMG_6850IMG_6848 

  קרמל                                                                          שף ולימונצ'לו (שניהם משמאל) 

סיכומים

יצאנו שבעים ומרוצים מארוחה מאוזנת היטב ועשויה היטב. הטיפול בדגים ובפירות ים היה מצוין ויצירתי, והשף הצליח להימנע לאורך כל הארוחה ממנות קלישאה שונות הנפוצות במספר רב של מסעדות. אמנם נחשפנו לבישולים של הראל אזיקרי בקנה מידה של ארוחה משפחתית מורחבת, אבל לפי מה שסופר לנו, באירועים גדולים הוא נערך עם כוח אדם מתאים ומסוגל להפיק מנות לא פחות טובות מאלו שאכלנו.

מסקנה סופית בהחלט: למרות האימה הראשונית, בסה"כ זאת חוויה חיובית לחלוק שולחן ארוחה עם נשים.

פרטים נוספים על  הראל אזיקרי ומטבחו:

http://www.harelchef.co.il/home.html

פורסם בקטגוריה ביקורת, ביקורת אירוע, דגים, פירות ים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

השאר תגובה