חוויה מעניינת ביקב גת שומרון

במהלך שבוע מלא בשמש ושמיים כחולים מצאתי את עצמי עם מעט זמן פנוי. החלטתי לבקר ביקב שכבר הרבה זמן אני רוצה לבקר בו, יקב גת שומרון.

התקשרתי יום לפני על מנת לתאם את ביקורי עם אביגדור שרון, אחד משותפי היקב. השותף השני הוא ליאור נחום, אשר גם מתפקד בתור יינן היקב. כל אחד לחוד, אביגדור ושרון, נהג לייצר יין בביתו בישוב קרני שומרון, לאחר כמה שנים הם התאחדו והקימו את יקב גת שומרון (ב-2003), על שם גת ישנה שנמצאת באמצע הישוב. היקב מייצר יינות שונים, ביניהם מרלו, קברנה סוביניון, שיראז, פטיט ורדו, שרדונה, יין Late Harvest, וגם שני יינות בסגנון אייס ויין.

 Gat Shomron 011

בכניסה לקרני שומרון התקשרתי שוב לאביגדור, שהדריך אותי איך להגיע ליקב. הגעתי ופגשתי אותו. הוא לא זכר אותי אבל אני זכרתי אותו מהפעמיים שנפגשנו בתערוכות יין שונות (סומלייה 2011 ווין אקספו 2012). לפני הכניסה ליקב אביגדור לקח אותי לתצפית גלעד ונתן סקירה היסטורית קצרה על האזור. היקב ממוקם ממש מתחת לביתו. הסידור הזה הזכיר לי גם יקב בצ'ילה, שבו הבעלים ישן חדר מעל המרתף שלו, תענוג.

Gat Shomron 001

לדעתי לא יכולתי להגיע ביום, שעה או שנייה יותר טובות. אביגדור אמר לי שליאור והוא באמצע תהליך החלטה על הבלנד (יין ממסך – לפי האקדמיה ללשון העברית) למרלו של היקב. כך מצאתי את עצמי יושב עם אביגדור מול ארבעה בקבוקים – מרלו 2009, מרלו 2010, מרלו 2009/10 (בבלנד של 63%/37% בהתאמה), ומרלו 2009/10 (בבלנד של 14%/86% בהתאמה). אין ספק שזו הייתה חוויה מדהימה, פשוט נחתתי בתוך תהליך עשיית היין! קודם טעמתי את היינות המקוריים, כלומר לפני שבוצע הבלנד. ממש יכולתי להבדיל בין הבצירים השונים. לכל בציר (2009, 2010) ארומה שונה, טעם שונה וגם גוף וסיומת שונים. גם לבלנדים תכונות שונות על פי אחוז הבציר הדומיננטי. אני הכי נהניתי מהבלנד של ה- 14%/86%. צבעו האדמדם והצלול, הארומה וטעמי הדובדבן והתבלינים המורגשים, הגוף היה מלא וסיומת חזקה וכובשת. יין פשוט מדהים. ענבי המרלו נבצרים בהר ברכה ומניבים איכות יוצאת מן הכלל. בלנד המרלו האחרון אשר יאושר על ידי השותפים מיועד ליישון ארוך טווח בשל ה- pH הגבוה. אין ספק שאני מזהה ביין פוטנציאל יישון.  תוך כדי הטעימות אביגדור הוציא כמה גבינות טובות מהמקרר, החיים פשוט טובים, הגבינות ממש מעולות. 

Gat Shomron 002 המרלו היה מדהים, אבל הענב שכובש אותי ביתר קלות הוא קברנה סוביניון. בעזרת “גנב יין” אביגדור "גנב" מחבית עץ אלון טעימת קברנה סוביניון לתוך כוס יין. היין הזה פשוט שבה אותי. יין מדהים. לצערי הרב, אביגדור אמר שהיין עוד לא מבוקבק. אמרתי לו שישמור לי שישייה. הקברנה שהה כבר 15 חודשים בחבית. צבעו בורדו עם ארומה של דובדבן, פטל, שזיף, אלון וסוכר חום. טעמיו כללו דובדבן, חבית, מעט עור ותבלינים, עם גוף מלא וסיומת דובדבנית ומאוזנת להפליא.

מכאן כבר עברנו ליינות קינוח. ליאור ואביגדור מייצרים 2 יינות בשיטת ה- ICE WINE, אחד מענבי גוורצטרמינר והשני מענבי ויונייה. התהליך בארץ קצת שונה מקנדה, שם בעצם הענבים קופאים על הגפנים בצורה טבעית. בארץ הענבים נבצרים ומוקפאים בצורה מלאכותית לזמן מסוים ואחר כך עוברים את שארית תהליך יצור היין. ה- K24, מענבי הויונייה עשה עלי את הרושם הגדול ביותר. צבעו כשמו, זהב, עם ארומה של תפוח, אגס, מנגו, ענבים וצמר גפן (כמו במסיבות ימי הולדת). טעמיו כללו לימון, תפוח, סיגליות ומעט אשכולית, עם גוף קל ומתוק וסיומת דבשית ומדהימה. יין פשוט מדהים.

טוב, הייתי חייב להצטייד ביין, אז קניתי בקבוק של מרלו 2006/7 וגם בקבוק של K24. אמרתי לאביגדור שיודיע לי מתי הוא וליאור מוציאים את הקברנה לשוק. זהו יין שאני לא רוצה לפספס ורואה בו פוטנציאל יישון ארוך.

בסוף הטעימות אביגדור שכנע אותי לעלות על גבעה באזור. נכנסנו לרכב ותוך 5 דקות כבר היינו שם. ישוב קרני שומרון נפרש לפנינו. מדריכי אמר שהראות מאוד גרועה ולכן לא יכולנו לראות את כל מה שחשבנו שנראה. החזרתי את אביגדור לישוב ונפרדנו לשלום.

הייתה חוויה מדהימה. אני תמיד נהנה לבוא ליקב ולשבת, לדבר על וכמובן, לשתות יין. אני ממליץ לכולם להגיע ליקב גת שומרון.

לתיאום ביקור מראש – אביגדור שרון – 0524-643810.

יקב גת שומרון כשר ולכן אינו פתוח בשבת.

Gat Shomron 014 אביגדור שרון

Gat Shomron 007

Gat Shomron 013

ואני… נהנה, כרגיל, מהחיים…

אודות יובל

לבלוג זה הביוגרפיה שלי לא כל כך מעניינת כרגע אבל אני כן יספר על איך בעצם נהייתי חובב אוכל ויין (וכמובן גם הרבה דברים אחרים). את מלוא הקרדיט אני חייב בעצם לבעל הבלוג, שמו עודד. הכל התחיל ביום אביבי בצהרים בזמן הלימודים כאשר התבטל לנו שיעור ולא היה כל כך מה לעשות. עידן, אשר יככב בעוד כמה קטעים במהלך הבלוג, הציע שנעלה למשגב עם לבקר את חברינו החדש בסביבה הטבעית שלו. הריחות היו מופלאים למרות שעכשיו אני לא זוכר ממה היו, אבל כפי שאני מכיר את עודד היום זה בטוח היה לחמניות עם עגבניות מיובשות ובזיליקום או עוגיות שוקולד עם אגוזים וצימוקים. ככל מארח טוב עודד הציע לנו משהו לשתות והוא הציע לנו קפרניות. זאת הייתה קפרניה שאני עדיין לא שוכח, ועל בטן ריקה עשתה למצב רוחי נפלאות. המשכנו הלאה לעוד כמה ליקרים כאשר גם בניהם היה לימונצ'לו אלוהי שעודד עשה במו ידיו, משהו מדהים שסובב לי את הראש עוד יותר וכנראה אחד הליקרים שבדיעבד הפעיל אצלי גם כן את יצר היצירה. באיזשהו שלב גם טעמנו פורט מצוין מאוסטרליה, פורט שעד היום עודד מהלל ורוצה ממנו עוד, עקב כך שכנראה סיימתי לו את הבקבוק בשלוק אחד (הדעות בין הנוכחים עדיין שנויות במחלוקת). מלאים בבצק מעולה ואלכוהול מעולה גם כן, בכל זאת היינו חייבים לחזור וללמוד. בשארית היום נכחתי אבל לא באמת הייתי שם. קפיצה הלאה... על האש ראשון עם החבר'ה היה סטייק עין מהסופר ועוד איזה המבורגר בסגנון אמריקאי. אני חושב אחורה וחושב לעצמי על איך לא הקאתי את הג'נקפוד הזה, אני פשוט עדיין לא מאמין שהקיבה שלי עיכלה את ה"בשר" שאכלנו. לאט לאט המושג "חבר'ה" הצטמצם וככל שבילינו קצת יותר זמן ביחד הארוחות שלנו נעשו מהטובות ביותר, כלומר אין בעצם איך לטעות – בשר מעולה, אלכוהול מצוין וחברה אגדית. גם כאן עודד נכנס לתמונה בתור אחד מהמובילים של השינוי הדרסטי באיכות האוכל שבלסנו. אין ספק בעניין כאשר אני אומר שהכל למדתי מעודד. אני גם יודע שיש עוד הרבה יותר שעוד לא למדתי ממנו. במהלך הזמן כמובן שגם לי צצו כמה רעיונות טובים בקשר לכל סוג של אוכל או כל פתיחה של בקבוק יין, אבל בשביל זה כבר תצטרכו להתעמק בכתוב בבלוג. מילה אחרונה – אזהרה. כאשר אתם קוראים את הבלוג בבקשה לסדר דלי לריר שיטפטף, כי אם אתם תקומו ולא תשימו לב אתם תחליקו ותשברו ת'ראש, וחבל.
פורסם בקטגוריה ביקורת, ביקורת יין, יין, יקבים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות בנושא חוויה מעניינת ביקב גת שומרון

  1. מאת דני‏:

    יופי! מהיכן השם K24?

  2. מאת עודד‏:

    24 karat

  3. מאת יובל‏:

    אצלם את צבע היין וכבר תבין לבד…

השאר תגובה