נונו צ’לו

גם

ל"סבא בשמיים" הגענו במקרה, כמו שקרה באותו סופ"ש צפוני עם הקונדיטוריה המדובששת המחורפישת. הצמחונית חיפשה מסעדות באזור חיוג "עוד-200-מטר-זה-לבנון" וזו נראתה מעניינת ולא יקרה. לא ידענו איך אבא שלי יגיב לארוחה צמחונית בצהריים (השם ישמור!), אבל לקחנו את הסיכון שזה ייגמר בשווארמה והרבה קיטורים.

הזמנו, הגענו, ישבנו, אכלנו. היה מצוין, עם הערות, ואני ממליץ מאד להגיע.

 nonno cielo


חצי מסטיק למי שיודע איפה זה מושב דישון

זה רחוק. וזה נמצא באזור יפהפה בגליל העליון, שבו מתקיימת הרמוניה דיסהרמונית של ריכוז גבוה של צימרים ודלילות משמעותית של מסעדות. יוצא שכשאתה מצומרר אין לך הרבה לאן לצאת לאכול. המלצות המקומיים היו כרוכות בנסיעה של לפחות חצי שעה ומושב דישון, מאידך גיסא, היה במרחק 15 קטנות, אז נסענו.

בכניסה למושב, בתוך מבנה עץ עם שולחנות עץ ומפות משובצות אדום לבן, נמצאת המסעדה החדשה יחסית (היינו שם לפני כחודשיים, כשהיתה רק בת שלושה שבועות), שהחליפה במיקומה את בית האוכל ראנצ'ו (ואני בכוונה לא כותב מסעדה). השף והבעלים, שחר גדסי, צבר נסיון רב במרכז הארץ במסעדות עלומות שם, כגון קורדליה, מסה וכתית והחליט לחזור הביתה לצפון עם הידע שרכש. את נונו צ'לו (באיטלקית: nonno – סבא, cielo – שמיים) פתחו בעצם שני בחורים שאחרי חודשיים במקום החליטו להעבירו לידי גדסי. בתקופה שסבו נפטר מצא שחר לנכון להשאיר את שם המסעדה כפי שהוא.

IMG_8678a

טרם הזמינונו וכבר נחתה על שולחננו פוקאצ'ה חמה וריחנית מהזן הדק, שאני מסמפט יותר מבן דודו העבה, עם צלוחית זיתים וצלוחית שמנ"ז עם בלסמי. זו בעצם פיצה ללא רוטב ותוספות, רק עם תערובת זעתר. נחמד מאד לנשנש אותה בזמן החיכיון למנות שהזמנו, ועוד און דה האוס.

התפריט קטן ומבטיח טריות מרכיבים ומינימום תקלות במקום קטן מעין זה. השף הגיע להציג את עצמו וסיפר לנו קצת מורשת קרב וקצת על המנות. נכון לזמן ביקורנו היו במסעדה שני סוגי יינות, אחד ממושב שדה אליעזר (למטה בעמק) וקברנה סוביניון מיקב משפחתי בדישון בעלות של 120 ₪ לבקבוק. לא רציתי להסתכן עם יין שאני לא מכיר ולא היו לי שותפים לבקבוק, אז ויתרתי. שחר קלט אותי ומיד פתח בקבוק ומזג לי ממנו כוס ועוד כוס אחת לעצמו. הוא אמר שראה שאני רוצה ונראה היה שרצה גם בעצמו. הקברנה היה כבד וסגור ועד שנגמז מהכוס לא הספקתי לחוש בטעמו. הייתי שמח לפתוח בקבוק ולתת לו לנוח שעה. על כל פנים, הודיתי לשף המשתף.

 

אוכל

IMG_8686

 

הפיצה שהזמנו הגיעה, מאורכת ואפויה מבצק דומה אך לא שונה מזה של הפוקאצ'ה, עם גבינה ועגבניות ובזיל. פשוט וטעים. אליה הצטרפו מטעמים נוספים ואני טעמתי מכולם, כמובן, שהרי התפקיד מחייב גם כשאני לא בתפקיד.

 

 

 

 

 

היו שם טורטליני פטריות וטורטליני גבינות צאן, רביולי בטטה, רביולי גבינות עזים בשני צבעים וניוקי. כל הפסטות מוכנות במקום וכולן היו טעימות מאד. תוספות של אגוזים, צנוברים ובצל מטוגן הוסיפו הרבה לשמחת הביס. 

pasta1

 

178a

סלט סיציליה היה מוצלח במיוחד והפתיע את כולנו לטובה. על אף מראהו הירוק והשגרתי (קוביות בולגרית) ועל אף שאינני אוהב פלפלים במצבם החי, הפלפלים היו נפלאים להפליא (אפילו הירוקים) וניכר שהחומץ הבלסמי חיוני ועושה את רוב העבודה במיגור טעמם.

 

IMG_8684a

האנטיפסטי היה לא רע, אבל ציפיתי ממנו ליותר. הטעמים שבו נעו בין שגרתי למיוחד מאד. כך למשל, גלילות חצילים ממולאות גבינה היו נהדרות, אך אל התירס לא התחברתי. בנוסף, עם כל השמחה שבפרוסות קממבר, לא לגמרי הבנתי מה הן עושות שם.

 

כשהגענו לקינוחים לא היתה היענות רבתי ולכן היתה מי שהזמינה סופלה שוקולד עם גלידה וכמו שזה נשמע, זה אכן היה לא בלתי שגרתי. פרפה החלווה, לעומתו, שהזמנו בהמלצת השף, היה נחמד מאד. הקפה היה טוב מאד וגם אותו הכין השף במיומנות של בריסטה. הצמחונית מציינת לטובה את הקפה הקר, שלא פשוט למצוא במסעדות.

שילמנו 536 ₪ לשבעה מבוגרים ושתי אינדיאניות. סביר בהחלט ואפילו זול.

 

8-10, לגשת! (מחווה לפרידה, מורתי היקרה למתמטיקה, שתמיד נתנה לי עוד צ'אנס)

אז האווירה נחמדה מאד, המקום יפה, הנוף מנופף והשף חביב ונדיב ומכין אוכל מצוין. אז מה פחות מוצלח? השירות, לרוע המזל. זה לא שהוא לא טוב, להיפך, הוא לא טוב. יותר נכון, לא לגמרי מקצועי. אני מאמין שדברים השתנו בחודשיים האחרונים (שימו לב לתגובות למטה), שכן זו היתה הנקודה החלשה של הארוחה. השירות פשוט דרש סבלנות ואיפוק. מלצריתנו הצעירה היתה חביבה אך מעופפת. היא השתדלה מאד, אך אם לשפוט על פי סך כל טעויותיה, זו הפעם הראשונה שהיא ממלצרת. לא נורא, האוכל פיצה (משחק מלים) על כך.

 

נונו צ'לו

מושב דישון

04-8737206

המסעדה כשרה וסגורה בשישבת, על פי דרישת המשכיר, אז תדאגו להגיע באמצע"ש.

פורסם בקטגוריה ביקורת מסעדה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

10 תגובות בנושא נונו צ’לו

  1. מאת מאיה‏:

    אני דווקא זוכרת שאהבתי את האנטיפסטי ואת הכל.

  2. מאת דני‏:

    אהבתי את הנדיבות של השף. כמו שכתב ידידנו, "אם אינך יכול להגיש לאורחים לחם ומים על חשבון הבית, אל תפתח מסעדה."

  3. מאת עודד‏:

    בדיוק

  4. מאת יובל‏:

    אתה חייב לי חצי מסטיק…

    הכל נראה טוב למרות שאין בשר…

  5. מאת רוית‏:

    באמת אין על השף! מאז המלצרית התחלפה ונוספה מנהלת מסעדה שמתדרכת את המלצריות.

    לפי דעתי, האוכל מעולה, ואוירה באמת קסומה.

    היה מדהים!

  6. מאת עודד‏:

    יובל, חצי מסטיק עלי.
    רוית, תודה על העדכון.

  7. מאת חנה‏:

    גם אני השתתפתי בחגיגה ואכן הכל היה טעים להפליא. גם עיצוב המסעדה הוסיף לטעם הטוב ולאווירה האיטלקית ביתית. המלצה על המסעדה נמסרה גם הלאה ומומשה בהנאה רבה.

  8. מאת גיא‏:

    אני זוכר את שחר מדוריס קצבים ויש לו ידיים מצוינות שף חביב במיוחד
    אני מתגעגע לאוכל שלו
    ללא ספק בהזדמנות הראשונה אגיע לטעום
    כל הכבוד על הכתיבה נשמע טעים מאד

  9. מאת צמרת‏:

    אכלתי במסעדה לפני שבועיים, שחר השף הגיש לנו מנה סביצ'ה שהרכיב לאחרונה וביקש שנטעם. אני התענגתי מביצה העלומה ומהסלסלה המגוונת שהונחה על הדג, חשוב מזה בני בן השלוש ואחותו שקטנה ממנו בשנה וחצי זללו את המנה ביחד איתי.
    המנה מוגשת בצורה יפה שכייף לאכול ממנה!

  10. מאת עודד‏:

    משמח לשמוע, תודה

השאר תגובה