טוקטוק – Guess who

IMG_5349

ברחובות לא הייתי שנים רבות. תמיד חשבתי עליה כעל עיר מנומנמת של מדענים. מסתבר שבשנים האחרונות יש שם גם חיי לילה. הזמנה לאירוע יח"צ של מסעדת טוקטוק היתה הזדמנות לבדוק האם יש אמת בשמועות.

מסעדת טוקטוק נקראת על שם אותו כלי רכב תלת-גלגלי המשמש להסעת תיירים תמימים ברחובות בנגקוק וערים אחרות בתאילנד. במקרה זה השם בהחלט רומז על אופיה של המסעדה. האחים אבי וארז נבו פתחו אותה לפני כמעט 12 שנה. לאחר מספר שנים תאילנדיות החליטו האחים להוסיף לתפריט גם מנות סושי וכך נוסף למקום בר סושי. לאחרונה הם החליטו לעשות שדרוג נוסף ולהכניס גם מנות וייטנאמיות. כדי לעשות זאת הם השקיעו סכום כסף לא קטן ושלחו את השף התאילנדי שלהם להשתלמות של שלושה חודשים בויטנאם. השף חזר עם מספר מנות חדשות, רוטב דגים מלוח ואולי גם כישורי לוחמת גרילה.

באירוע דגמנו חמש מן המנות החדשות, מנה אחרונה ובירת רטרו בלגית.

IMG_5339

אורז בטמפורה – ארז הגדיר את המנה כסושי ויטנאמי ואכן במבט ראשון ארבע החתיכות נראו כמו סושי. מבט קרוב יותר גילה ש: א) אין בהן אצה. ב) הן מטוגנות בטיגון עמוק. ג) הדג מונח על החתיכה ולא בתוכה. בקיצור, דגמנו את המתאבן עם טרטר טונה ועם טרטר סלמון. אהבתי את הפריכות המפתיעה של המנה וכמובן את הטונה.

IMG_5335

בשר עוף קצוץ עם אורז וביצה עין – מנה שלקח לנו זמן להבין את הקונסטרוקציה שלה, אבל בסוף הבנו. אהבנו את אפקט החלמון הרך של הביצה שנשפך אל תוך הבשר המתובל.

IMG_5327

סלט איטריות עבות עם עוף – איטריות ביצים שנראו כמו ספגטי על סטרואידים שלטו במנה מתובלת בעדינות רבה.

IMG_5329

סלט אנטרקוט עם שני בצלים – המנה המוצלחת של הערב כללה פיסות אנטרקוט על סלט חסה שכלל בצל חי. על המנה הונחה טבעת בצל מטוגן גדולה. המנה תובלה ברוטב דגים ויטנאמי. הבנו שהתיבול נעשה במשורה בגלל האגרסיביות של הרוטב והחשש לחיך הלקוחות, אבל הייתי ממליץ להגביר קצת את המינון במנה זו. במנה היתה גם כוסברה, לשמחתי הרבה.

IMG_5334

סלט נבטים עם עוף – מנה נחמדה אבל ירוקה מדי לטעמי. נמסר לנו שגם היא תובלה ברוטב דגים וגם כאן התיבול היה קצת קלוש לדעתי.

IMG_5344

בננה בטיגון עמוק עם כדור גלידה – כמו שאומרים באנגלית a blast from the past שהזכיר לי את המסעדות הסיניות בתחנות דלק. זה נשמע קצת סוטה, אבל דוקא יש לי זכרונות טובים מהן.

במסעדה יש מספר בירות מהחבית (קרלסברג, ויינשטפן, גולדסטאר, לף ברון ואמאהי, שבדיוק נגמרה). כמובן שבחרתי בלף ברון, אותה נהגתי לשתות בתחילת שנות ה-2000.

למרות שהאירוע התקיים ביום רביעי ולמרות שהמסעדה ממוקמת בפארק המדע ברחובות, במשך כל הערב הגיעו לקוחות למסעדה ואף ראינו מספר אנשים שבאו לקחת אוכל מוכן הביתה. אז כנראה שבאמת יש ברחובות חיי לילה ומדענים היפסטרים. סיימנו את הערב בבחינת שני האקווריומים של המסעדה. התרשמנו במיוחד מהגורמי הגדול באקווריום שליד בר הסושי ונזכרתי בימים שהיו לי גורמים שונים באקווריום. ערב מלא זיכרונות…

מידע נוסף על טוקטוק:

http://www.tuktuk-rest.co.il/default.aspx

פורסם בקטגוריה ביקורת, ביקורת מסעדה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

One Response to טוקטוק – Guess who

  1. מאת ע‏:

    מנת "בשר עוף קצוץ עם אורז וביצה עין" כנראה ידועה למדע האסייתי, אני נוהג לאכול אותה בחיפה ואכן אפקט החלמון מוצלח ביותר וגם ערבוב עם אורז הופך את העיסה לתבשיל ערב לחכי הלא מלומד – אם אינני שוגא שמה פאד קאפאו.

השאר תגובה