יקב לוריא

ביום שישי קריר אך שמשי בתחילת חודש פברואר, סוף סוף יצא לי לבקר ביקב לוריא. פגשתי ביקב את גיסי וחברתו אשר היו בחופשה בצפון הארץ ותכננו לבקר ביקב גם כן. היקב ממוקם במושב ספסופה שנמצא למרגלות הר מירון שבגליל העליון.

 Leuria Winery 013

מאז תערוכת סומלייה בשנה שעברה (נובמבר 2011), יינות יקב לוריא זכורים לי לטובה. כמו כן, ממש התרשמתי וגיליתי פוטנציאל גדול להתיישנות בחלק מיינות היקב.

ביקב פגשנו את היינן, גידי סיידא. עקב שבילים בוציים, קיימנו את המפגש במושב. גידי אמר שבדרך כלל הוא מכוון את כל המבקרים לשטח, שם הוא מבצע את הטעימות והסיור, ממש בין כרמי היקב. אביו של גידי, יוסף, הוא כורם היקב. גידי מתגאה שאביו נטע בעצמו את כרמי היקב אשר ממוקמים על שכבת אדמה מיוחדת במינה. ישנן 3 שכבות לאדמה זו – בזלת, טרה רוסה וגיר. גידי אומר שבזכות אדמה זו היקב מייצר יינות איכותיים ושונים מהשאר.

 Leuria Winery 026

תוך כדי שאלות ותשובות, גידי מזג לנו את ארבעת יינות היקב. הוא התחיל עם הגוורצטרמינר 2011, עבר לינון 2010, אח"כ לרוסו 2008, ואחרון חביב הגרנד ויטל 2008. כל היינות היו מצוינים. הגוורצטרמינר היה טרופי ורענן, הינון צעיר ופירותי, הרוסו מלא ועגול, ובגרנד ויטל חבויות להן עוד שנים של התיישנות (נתונים בעמוד "זכרונות יין").

עם כוס יין ביד, יצאנו לראות את חדר החביות של היקב. חלק מחביות היקב נמצאות במקום אחר במושב, אבל יצא לנו לראות חלק נכבד של יין ה"ינון" בחביותיו. ליקב גם חבית של 1000 ליטר אשר מתפתח בו יין חדש ליקב – שרדונה 2011. קיבלנו טעימת חבית של השרדונה, מאוד חמוץ ולא מובן, כנראה רק התחיל את תהליך ההתיישנות בחבית, אך ניתן להרגיש פוטנציאל ליין מעולה.

 Leuria Winery 008

לבסוף כל אחד מאיתנו קנה כמה בקבוקים. חבל מאוד להגיע ליקב עם איכות יינות כזו ולא לצאת משם עם כמה בקבוקים. כהרגלי יצאתי עם לא פחות משישה.

מאוד מאוד נהניתי. כבר קבעתי עם גידי לעוד ביקור באביב, כאשר הפעם נשתה יין בין הכרמים.

 Leuria Winery 009

  Leuria Winery 010

  Leuria Winery 002

אודות יובל

לבלוג זה הביוגרפיה שלי לא כל כך מעניינת כרגע אבל אני כן יספר על איך בעצם נהייתי חובב אוכל ויין (וכמובן גם הרבה דברים אחרים). את מלוא הקרדיט אני חייב בעצם לבעל הבלוג, שמו עודד. הכל התחיל ביום אביבי בצהרים בזמן הלימודים כאשר התבטל לנו שיעור ולא היה כל כך מה לעשות. עידן, אשר יככב בעוד כמה קטעים במהלך הבלוג, הציע שנעלה למשגב עם לבקר את חברינו החדש בסביבה הטבעית שלו. הריחות היו מופלאים למרות שעכשיו אני לא זוכר ממה היו, אבל כפי שאני מכיר את עודד היום זה בטוח היה לחמניות עם עגבניות מיובשות ובזיליקום או עוגיות שוקולד עם אגוזים וצימוקים. ככל מארח טוב עודד הציע לנו משהו לשתות והוא הציע לנו קפרניות. זאת הייתה קפרניה שאני עדיין לא שוכח, ועל בטן ריקה עשתה למצב רוחי נפלאות. המשכנו הלאה לעוד כמה ליקרים כאשר גם בניהם היה לימונצ'לו אלוהי שעודד עשה במו ידיו, משהו מדהים שסובב לי את הראש עוד יותר וכנראה אחד הליקרים שבדיעבד הפעיל אצלי גם כן את יצר היצירה. באיזשהו שלב גם טעמנו פורט מצוין מאוסטרליה, פורט שעד היום עודד מהלל ורוצה ממנו עוד, עקב כך שכנראה סיימתי לו את הבקבוק בשלוק אחד (הדעות בין הנוכחים עדיין שנויות במחלוקת). מלאים בבצק מעולה ואלכוהול מעולה גם כן, בכל זאת היינו חייבים לחזור וללמוד. בשארית היום נכחתי אבל לא באמת הייתי שם. קפיצה הלאה... על האש ראשון עם החבר'ה היה סטייק עין מהסופר ועוד איזה המבורגר בסגנון אמריקאי. אני חושב אחורה וחושב לעצמי על איך לא הקאתי את הג'נקפוד הזה, אני פשוט עדיין לא מאמין שהקיבה שלי עיכלה את ה"בשר" שאכלנו. לאט לאט המושג "חבר'ה" הצטמצם וככל שבילינו קצת יותר זמן ביחד הארוחות שלנו נעשו מהטובות ביותר, כלומר אין בעצם איך לטעות – בשר מעולה, אלכוהול מצוין וחברה אגדית. גם כאן עודד נכנס לתמונה בתור אחד מהמובילים של השינוי הדרסטי באיכות האוכל שבלסנו. אין ספק בעניין כאשר אני אומר שהכל למדתי מעודד. אני גם יודע שיש עוד הרבה יותר שעוד לא למדתי ממנו. במהלך הזמן כמובן שגם לי צצו כמה רעיונות טובים בקשר לכל סוג של אוכל או כל פתיחה של בקבוק יין, אבל בשביל זה כבר תצטרכו להתעמק בכתוב בבלוג. מילה אחרונה – אזהרה. כאשר אתם קוראים את הבלוג בבקשה לסדר דלי לריר שיטפטף, כי אם אתם תקומו ולא תשימו לב אתם תחליקו ותשברו ת'ראש, וחבל.
פורסם בקטגוריה ביקורת יין, יין, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

4 תגובות בנושא יקב לוריא

  1. מאת שלמה ברמן‏:

    איפה אפשר להשיגו באיזור רחובות אשדוד בילו ?

  2. מאת שלמה ברמן‏:

    מאיזה זנים?

  3. מאת עודד‏:

    שלום שלמה, זה אתר היקב – http://www.lueriawinery.com/index.asp?p_code=25

    יש חנות בביל"ו

  4. מאת שלמה ברמן‏:

    TODA!!

השאר תגובה