המטבח של ישראל

כאשר משפחתי ואני התארחנו במושב ארבל בתחילת חודש ינואר לא ידענו שנמצא במושב מסעדה מעולה. התכנון המקורי היה לרדת למסעדה בעמק הירדן, אבל אחרי שדברנו עם בעלת הבית של הצימרים היא אמרה שיש מסעדה טובה רק שלושה בתים מאיתנו. כל המשפחה החליטה פה אחד ללכת על זה. תמיד טוב לחוות דברים חדשים. התקשרנו למסעדה ואמרו שאין בעיה שנגיע.

Israel's Kitchen Arbel (34)

יצאנו מהצימר ובאמת אחרי שלושה בתים הגענו למסעדה – המטבח של ישראל. שרה וישראל שביט קבלו את פנינו בחום ואחרי הורדת מעילים והרבה "ערב טוב – ברוכים הבאים – תודה – תודה", התיישבנו לשולחן. שמחתי לראות שאנחנו היחידים שם. המסעדה משרה הרגשה ביתית וחמימה, הן בעיצוב, בתאורה וכמובן בקבלת הפנים. קבלנו תפריט בסגנון מחברת ספירלית, נחמד. על פי ניסיון שלי, זה אומר שהתפריט קבוע וכנראה גם טוב עקב תחלופה של חומרי הגלם.

strawberry shake עוד לפני שהזמנו שרה וישראל המטירו עלינו שייק תותים על מנת להרים "לחיים". השייק הגיע בכוס מרטיני והיה פשוט מעולה – לא מתוק מדי, עם טעם של תותים טריים. אחרי הלגימות האחרונות כולנו התעניינו בתפריט שכלל מנות ראשונות וגם מספר מנות עיקריות מצומצם אבל איכותי ביותר. אחרי הזמנת מנות ראשונות ועיקריות הסתובבנו במסעדה והתרשמו מכל עבודות הקרמיקה ומהעיצוב הכללי . הודות להיותנו היחידים במסעדה הרגשתי מספיק נוח לבוא למטבח כדי לצלם. ישראל אמר שאין בעיה והמצלמה התחילה לצלם בקצב מסחרר. ישראל אמר שזהו מטבח לאדם אחד ואין ספק בכך. מטבח קטן ונוח, הכל נגיש וקרוב, וכמובן גם מסודר בצורה מקצועית ביותר. בהזדמנות זו גם שאלתי את ישראל איפה הוא קונה את הבשר – בשר הטלה מגיע מכפר כנא, והבקר מרמת הגולן.

לאחר זמן קצר המנות הראשונות התחילו להגיע. השולחן התמלא בכל טוב ולאף אחד לא היה מושג איפה להתחיל. הפטריות ממולאות בבשר כבש וצנוברים היו מצויינות, הבשר עסיסי ומלא טעם. האנטיפסטי כלל כרובית, בטטה, ראשי שום, פלפל אדום, חציל ובצל. כל הירקות היו טובים ועסיסיים. פטה כבד העוף, שהגיע עם ריבת עגבניות שרי חמה, היה פשוט מעדן, מאוד רך ועדין. קבלנו גם 2 צלחות קרוסטיני, שהוא לחם הבית, עם 5 צלוחיות מטבלים – זיתים שחורים וגם ירוקים, ממרח פלפל אדום קלוי, עגבניות מיובשות ופסטו. גם מנת הצ'יפס היתה מעולה, לא שומני מדי וממש טרי. כל המנות היו מצוינות וטעימות ביותר ועלו 36 ₪, חוץ מהלחם (14 ₪).

 Israel's Kitchen Arbel (25)  Israel's Kitchen Arbel (24)

Israel's Kitchen Arbel (8) Israel's Kitchen Arbel (22)

אחרי עוד רגיעה קלה, המנות העיקריות הגיעו. איזו תאווה לעיניים!! ישראל אמר שהמנות שלו מיוחדות, ואכן צדק. תבשיל הטלה בקדרה אכן נראה אלוהי. על פי התפריט זהו "נתח משובח שמתבשל על מצע של ירקות שורש". אכן היו ירקות שורש – ראש שום, בטטה, בצל, תפוח אדמה וגם אגס. כל המרכיבים התבשלו לאיטם עם הטלה והטעם יצא פשוט אדיר. כל הירקות רכים ועם המון טעם של ירקות טריים ואיכותיים. בשר הטלה רך ועסיסי, לא צמיגי, עשוי כראוי ומשאיר טעם של עוד (118 ₪).

 Israel's Kitchen Arbel (30)

הגיעה לשולחננו 450 גרם של אומצת אנטריקוט, "נתח עסיסי מיושן מבקר שרועה במרחבי הגליל". הסטייק הגיע עם בצל, עגבניה וקלח תירס קטן, כולם נצרבו מעט על הגריל. מתוקף היותי "המבקר" של המשפחה, פשוט נאלצתי לטעום מכל המנות – it's a dirty job, buy somebody has to do it…. בשר עסיסי ביותר, אני שמח שהוזמן ורוד מבפנים, וכמו שאני תמיד אומר – כל מה שבשר איכותי צריך הוא פלפל ומלח (וכך היה) (132 ₪). Israel's Kitchen Arbel (39)

עוד הגיע לשולחננו פילה מושט "עשוי בתנור עם עשבי תיבול גליליים". לצד המושט גם הונחו עגבניה, בצל וקלח תירס צרובים. לדג עצמו היה טעם ימי עדין והתיבול המעולה לא גרע מטעמו (76 ₪).

 Israel's Kitchen Arbel (33)

אין שום ספק שמהמנה שלי נהניתי הכי הרבה, הרי אכלתי את כולה ולא השארתי אפילו פירור אחד. הזמנתי את שוק הטלה בתנור. הטלה הושרה בשמן זית ויין ותובל עם עשבי תיבול גם כן. גם כאן נכחו כל ירקות השורש וגם האגס המהולל. כל המרכיבים תרמו האחד לשני ופשוט יצא מעדן גדול וממש טעים. מאוד נהניתי מלהוריד את הבשר מעצם השוק. הבשר ירד בקלות ונמס בפה בצורה מושלמת. אפילו בני הקטן שעוד לא בן שנה, טרף לי כמעט חצי מנה, מה שגרם לי לחשוב להזמין עוד מנה או לעבור לצד השני של השולחן (128 ₪).

 Israel's Kitchen Arbel (14)

Israel's Kitchen Arbel (17) לבסוף כולנו ישבנו וטפחנו על בטננו המלאה. בשתי מילים – אוכל משובח. אוכל מעולה, אוכל ביתי, אוכל שכיף לאכול אותו, אוכל שבטוח יגרום לכל אחד לשוב למקום. בסוף הארוחה קבלנו גם כמה כוסיות של לימונצ'לו וליקר דובדבנים שישראל מכין במו ידיו. הלימונצ'לו ממש לימוני ומתוק, מעולה. הליקר דובדבנים עדין ודובדבני. שני ליקרים טובים שעזרו לי להוריד את האוכל.

וכחשבנו שהכל נגמר, ישראל ניגש אלינו ושאל אם ברצוננו לרדת למרתף היין והשוקולד שלו. מה?? מרתף יין ושוקולד?? למה לא אמרת קודם?? אז למי שעוד היה כוח לקום, צעד אחרי ישראל כמה מטרים וגם ירד אחריו לתוך מרתף היין והשוקולד. כשאני חוזר על זה עכשיו בזמן הכתיבה, זה פשוט נשמע לי כמו גן עדן – מרתף יין ושוקולד, תחשבו על זה. איזה רעיון גאוני, מרתף יין ושוקולד. זה פשוט מדהים, טוב די…

 Israel's Kitchen Arbel (44) Israel's Kitchen Arbel (42)

במרתף, לאורך אחד הקירות, נמצא השיש שעליו ישראל מכין את השוקולד. באמצע החדר נמצאת תצוגה על אי עם כל סוגי השוקולד – שוקולד לבן, חלב, מריר, כמובן עם כל מיני מילויים מצויינים. יש במקום מבחר אדיר, כל שוקולד פשוט מעולה, שוב מה שמעיד על חומרי גלם איכותיים וטובים. חוץ מהיינות שישראל מגיש במסעדה, יש שם עוד כמה מציאות, לא אזכיר שמות אבל יש בקבוקים מעולים מ- 2000 וגם 2001, תצטרכו פשוט להגיע למסעדה. במרתף אפשר גם לרכוש ליקרים, ריבות ושמן זית של משק שביט. בנוסף יש למכירה כלי חרסינה של אמנים מקומיים. אחרי נשנוש שוקולד קליל, הרגשנו ששוב חזרנו לעצמנו.

 Israel's Kitchen Arbel (19)

אין מה להגיד חוץ ממילים טובות. אני אומר בלב שלם שהכסף שווה את זה.  המנות גדולות וממלאות ומבושלות עם המון אהבה.  כל המשפחה נהנתה בצורה מדהימה. אין ספק שאנחנו נחזור למקום ואחרי כמה שנים בטח גם נחשוב על עצמנו כלקוחות קבועים. וברצוני לסיים במשפט ששמעתי את אמא שלי אומרת – "אלה אנשים שפשוט עושים מה שהם אוהבים, לבשל ולארח".

מומלץ להזמין שולחן מראש.

אתר המסעדה – http://www.4shavit.com/res2.htm

ועכשיו עוד כמה תמונות –

 Israel's Kitchen Arbel (18) בכניסה למסעדה, המטבח מאחורה

Israel's Kitchen Arbel (27) איך עושה פרה? tsssssssssss

 Israel's Kitchen Arbel (28) ואיך עושה פרה הפוכה? ssssssssssssst

  Israel's Kitchen Arbel (35) שוק טלה בתנור, מעדן…

 Israel's Kitchen Arbel (3) תפריט המסעדה

 Israel's Kitchen Arbel (40)עוד שוקולד

 Israel's Kitchen Arbel (16)שלא תחשבו שהכלבה שלי לא נהנתה מהעצם אח"כ…

אודות יובל

לבלוג זה הביוגרפיה שלי לא כל כך מעניינת כרגע אבל אני כן יספר על איך בעצם נהייתי חובב אוכל ויין (וכמובן גם הרבה דברים אחרים). את מלוא הקרדיט אני חייב בעצם לבעל הבלוג, שמו עודד. הכל התחיל ביום אביבי בצהרים בזמן הלימודים כאשר התבטל לנו שיעור ולא היה כל כך מה לעשות. עידן, אשר יככב בעוד כמה קטעים במהלך הבלוג, הציע שנעלה למשגב עם לבקר את חברינו החדש בסביבה הטבעית שלו. הריחות היו מופלאים למרות שעכשיו אני לא זוכר ממה היו, אבל כפי שאני מכיר את עודד היום זה בטוח היה לחמניות עם עגבניות מיובשות ובזיליקום או עוגיות שוקולד עם אגוזים וצימוקים. ככל מארח טוב עודד הציע לנו משהו לשתות והוא הציע לנו קפרניות. זאת הייתה קפרניה שאני עדיין לא שוכח, ועל בטן ריקה עשתה למצב רוחי נפלאות. המשכנו הלאה לעוד כמה ליקרים כאשר גם בניהם היה לימונצ'לו אלוהי שעודד עשה במו ידיו, משהו מדהים שסובב לי את הראש עוד יותר וכנראה אחד הליקרים שבדיעבד הפעיל אצלי גם כן את יצר היצירה. באיזשהו שלב גם טעמנו פורט מצוין מאוסטרליה, פורט שעד היום עודד מהלל ורוצה ממנו עוד, עקב כך שכנראה סיימתי לו את הבקבוק בשלוק אחד (הדעות בין הנוכחים עדיין שנויות במחלוקת). מלאים בבצק מעולה ואלכוהול מעולה גם כן, בכל זאת היינו חייבים לחזור וללמוד. בשארית היום נכחתי אבל לא באמת הייתי שם. קפיצה הלאה... על האש ראשון עם החבר'ה היה סטייק עין מהסופר ועוד איזה המבורגר בסגנון אמריקאי. אני חושב אחורה וחושב לעצמי על איך לא הקאתי את הג'נקפוד הזה, אני פשוט עדיין לא מאמין שהקיבה שלי עיכלה את ה"בשר" שאכלנו. לאט לאט המושג "חבר'ה" הצטמצם וככל שבילינו קצת יותר זמן ביחד הארוחות שלנו נעשו מהטובות ביותר, כלומר אין בעצם איך לטעות – בשר מעולה, אלכוהול מצוין וחברה אגדית. גם כאן עודד נכנס לתמונה בתור אחד מהמובילים של השינוי הדרסטי באיכות האוכל שבלסנו. אין ספק בעניין כאשר אני אומר שהכל למדתי מעודד. אני גם יודע שיש עוד הרבה יותר שעוד לא למדתי ממנו. במהלך הזמן כמובן שגם לי צצו כמה רעיונות טובים בקשר לכל סוג של אוכל או כל פתיחה של בקבוק יין, אבל בשביל זה כבר תצטרכו להתעמק בכתוב בבלוג. מילה אחרונה – אזהרה. כאשר אתם קוראים את הבלוג בבקשה לסדר דלי לריר שיטפטף, כי אם אתם תקומו ולא תשימו לב אתם תחליקו ותשברו ת'ראש, וחבל.
פורסם בקטגוריה ביקורת מסעדה, בקר, בשר, דגים, טלה, ליקר, שוקולד. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

12 תגובות בנושא המטבח של ישראל

  1. מאת עודד‏:

    נראה ומריח נפלא. אם אני לא טועה, משפחת שביט גידלה בעברה עדר כבשים. אולי מכאן המגע הטוב עם הבשר הזה. כמו כן, בהמשך לאם אני לא טועה, הם ניהלו בעבר הרחוק מאד את "פונדק הרועה" בטבריה. אנשים יקרים.

  2. מאת מיכל‏:

    וואו, באמת עושה חשק לבקר שם.
    שילוב של בשר טוב ושוקולד – מה יכול להיות יותר טוב מזה..?

  3. מאת דני‏:

    נראות מנות מעולות. זה מה שקורה כשאנשים יודעים לעבוד עם בשר.

  4. מאת אוכל בחוץ‏:

    הכל נראה מצויין ועושה חשק לקחת כמה ימי חופש מהעבודה.

  5. מאת רונית שוחט‏:

    נראה לי שאני כבר יודעת היכן לערוך את ארועי המשפחה הקרובים, בודאי נזמין מקום ונגיע להנות גם כן מארוח כיד המלך.
    תודה על הכתבה הממליצה בחום.
    רונית.

  6. מאת אסתר‏:

    שרה וישראל שביט הם אנשים מקסימיייייייים אדיבים סימפטים………..ועוד תכונות טובות …תבואו ותחוו בעצמכם כמה כיף אצלם במסעדה.

    האוכל ב"המטבח של ישראל" הוא טעים ביותר (אין דברים כאלה)מוגש בשפע ובאהבה.

    מה צריך עוד ? רק להתקשר עכשיו ולהזמין מקום לאנשים שאהבים ו…ב-ת-א-ב-ו-ן !!!

    הכתבה והצילומים מעוררי תאבון !

  7. מאת אורית‏:

    שרה וישראל מוכרים לנו.מנסיוננו והכרותנו,הביקור משאיר רושם והרגשה של "בית נעים ,חם וטעים להפליא" עם רצון עז להשאר במקום, להמשיך בשיחה נעימה ופשוט להתמזג עם היופי והטוב הזה. מומלץ בחום. באהבה לעושי המלאכה ואוהביה

  8. ראובן ויינגרטן 22 בינואר, 2012 בשעה 14:44
    כתבה מעולה ומייצגת נאמנה את הרמה הגבוה של המסעדה.
    אמליץ בחום לכול ידידי.ישראל גם יודע דבר או שניים על
    הגיאוגרפיה וההיסטוריה של הגליל ויכול להעניק טיפים על
    מסלול טיולים.שרה היא המעצבת של המסעדה על אביזריה והשכילה
    להעניק אוירה מיוחדת.כול הכבוד לכוכבי השביט, אשלח את דליה
    אישתי ורעותיה לטעימות.
    בברכה

  9. מאת הגר‏:

    עשית לי חשק לסיבוב שני!!!

  10. מאת יוכיי משל‏:

    ברצוני לציין שלא בגלל הניחוח והטעם של המנות ,וגם לא בגלל היופי והעיצוב של המבנה והחצר והבוסתן הסמוך ואפילו לא בגלל הנופים והפסטורליה של האזור כולו, אלא בגלל האווירה שמשרים האנשים העומדים מאחרי כל אלה באנו. הדבר הפך לחוויה …

  11. מאת יוכיי משל‏:

    כשבאים להמליץ על מקום כזה , צריך לחוש את הטעם של האוכל שהוגש . אכן כל פעם שאני מעלה במחשבתי את השם ישראל שביט אני נזכר בטעם הנפלא של המאכלים המוגשים. לכן מדי פעם אני לוקח חברים ומשפחה ונודד עד לארבל לזכות בעוד טעימה אחת . אגב גם המתוקים שמציע השף יכולים להוות מושא לזכור שוב את הטעם הנפלא.

  12. מאת עודד‏:

    ביקור חוזר אחרי 5 שנים ואחרי 6 שנים שהפוסט הזה נכתב – כל הכבוד על ההתמדה לך וכל הכבוד למשפחת שביט על הפעלת העסק ושמירה על הרמה הגבוהה.

השאר תגובה